Kaapstad-Oudtshoorn-Knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu Kaapstad-Oudtshoorn-Knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu

Kaapstad-Oudtshoorn-Knysna

Blijf op de hoogte en volg Fenna en Jordy

29 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Knysna

Vandaag hebben we een reisdag, route van Kaapstad naar Knysna. Omdat Jordy heel graag op een struisvogel wil rijden, maken we een detour richting Oudtshoorn. Een gedeelte van onze route is onderdeel van de Garden Route en dat ruik je meteen (voor ons herkenbaar als wietgeur). Op de weg richting Oudtshoorn liggen verschillende struisvogelboerderijen waaronder Highgate. We stoppen hier voor een hapje en het bezichtigen van struisvogels. Omdat in de wet staat dat er bij temperaturen boven de 30 graden niet op struisvogel gereden mag worden gaat dit dus aan onze neus voorbij want de temperatuur is inmiddels opgelopen tot 39 graden. Omdat we weinig tijd hebben doen we geen rondleiding maar kunnen we de struisvogels wel voeren. Een heel erg leuke ervaring! Ook proeven pap en mam een struisvogelburger. We vervolgen onze weg naar Mosselbaai om aldaar te informeren over shark cage diving. Mosselbaai heeft een heel mooi strand, maar verder is er niet veel te beleven. Het is inmiddels al bijna avond dus springen we weer in de auto voor het laatste stukje naar Knysna. Hier verblijven we in een mooie lodge met uitzicht op de lagune. Pap, Jordy, Lonne en ik rijden nog even het dorpje in en komen terecht bij het Waterfront, een klein maar gezellig winkel- en restaurantgebeuren aan het water. We halen hier wat eten en drinken om dat vervolgens 's avonds bij kaarslicht in de warme buitenlucht op te eten. Echt genieten!