3e dag Kaapstad. Tafelberg en Castle of Good Hope - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu 3e dag Kaapstad. Tafelberg en Castle of Good Hope - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu

3e dag Kaapstad. Tafelberg en Castle of Good Hope

Blijf op de hoogte en volg Fenna en Jordy

28 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag hebben we geluk, de Tafelberg is niet gedekt. De voorgaande dagen lag de Tafelberg volledig gehuld onder een wolkendeken waardoor het net leek of de tafel gedekt was. Vandaag is het prachtig weer dus tijd om dit wereldwonder te gaan bezoeken. We gaan met de gondel omhoog want onze tijdsplanning en de conditie van enkelen van ons laat het niet toe om aan de beklimming te beginnen. Bovendien is het meer dan 30 graden, veel te heet dus. De gondel brengt ons fijn omhoog en tijdens de rit naar boven krijgen we 360 graden view omdat de gondel draait. Boven op de Tafelberg ligt een prachtig natuurgebied met verschillende wandelbanden en her en der kunnen we een beestje spotten. Het uitzicht vanaf de Tafelberg is werkelijk fantastisch! Na heel veel foto's van het uitzicht besluiten Jordy, Lonne en ik nog een spannende wandelroute te nemen naar een andere berg. Aan de andere kant van de kloof kunnen we naar pap en mam zwaaien. Naast mooie panoramafoto's heb ik ook nog wat foto's kunnen schieten van een paar Dassies (rotsklipdas) en salamanders. Na het avontuur op de Tafelberg springen we de auto in om Castle of Good Hope te bezoeken. Dit is een fort door de Nederlanders van de VOC gebouwd en is het oudste gebouw van Kaapstad. Na een fijne lunch in het fort krijgen we een leuke rondleiding met hele goede uitleg. We zien onder andere de martelkamer en het 'Donker Gat' waar gevangenen werden opgesloten. Voor de geringe entreeprijs zeker de moeite waard om te bezoeken en leuk om de geschiedenis van de Nederlandse zeevaarders te horen. Na natuur en cultuur is het tijd voor shopping! We lopen richting Long Street omdat we vernomen hebben dat we daar moeten zijn. Onderweg komen we terecht op Green Market Square, een klein marktje met allerlei Afrikaanse handwerkproducten. Ongeveer een uurtje later verlaten we het marktje met schilderijen en handgemaakt glaswerk. We vervolgen onze weg richting Long Street maar inmiddels zijn onze voeten toe aan wat nodige rust. Na een klein stukje lopen over Long Street besluiten we dan ook maar terug te gaan richting auto om nog even een duik te maken in het zwembad van het hotel. Na heel wat plonsen en wat koprollen verder frissen we ons nog even op om voor de laatste keer naar het V&A Waterfront te gaan om daar een hapje te gaan eten. Dit was ons avontuur in Kaapstad.