Knysna - Addo - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu Knysna - Addo - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu

Knysna - Addo

Blijf op de hoogte en volg Fenna en Jordy

30 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Knysna

Vandaag vertrekken we van Knysna naar Addo waarbij we door Tsitsikamma National Park rijden. Oorspronkelijk stond vandaag shark cage diving op het programma, echter het lot heeft bepaald dat dit helaas aan onze neus voorbij gaat. Meerdere factoren zorgen ervoor dat we flexibel moeten zijn in ons programma, Lonne is flink ziek geworden, het weer zit niet mee, de vertrektijd van de boot is aanzienlijk vertraagd en men weet niet zeker of er wel haaien te zien zijn vandaag. Dus na een heerlijk ontbijt op de veranda van de Lagoon lodge vertrekken we in de richting van Addo met als tussenstop Plettenberg baai. Hier kunnen we misschien wel zwemmen met zeehonden. We komen aan in een mooie baai met prachtig strand, gaan op de foto met zandsculpturen en informeren vervolgens naar de zeehonden. Helaas, ook hier laat het weer en het zicht het niet toe en moeten we wederom flexibel zijn om onze dag nog van een zinvolle invulling te voorzien. Gelukkig heeft Zuid Afrika voldoende te bieden, met name op het gebied van beestjes. Daarom besluiten we een aantal parken op onze route te bezoeken, namelijk Jukani, Monkeyland en Birds of Eden. Jukani is een park waar geredde katachtigen opgevangen worden in zeer grote natuurlijke verblijven. De dieren die hier onder andere te zien zijn, zijn tijgers, leeuwen, poema's, luipaarden en hyena's. Het volgende park op onze route is Monkeyland, dit is een natuurlijk bos waar allerlei soorten apen vrij kunnen slingeren en rondhangen. Terwijl we rondlopen met onze privegids worden we omringd door apen, doodshoofdaapjes, capucijnaapjes, gibbons, ringstaartmaki's en brilapen. Het is echt een heel indrukwekkend park en enorm de moeite waard! Als laatste gaan we naar Birds of Eden, een enorm volière ingericht als tropisch regenwoud waar je over bruggen doorheen loopt. Dit park is het thuis van verschillende kleurrijke vogels waar ik de namen allemaal niet van weet, behalve toekan, (witte) papegaai en kaketoe. Onze fijne ervaring in dit park werd abrupt verstoord door een soort kalkoen met agressieve neigingen. Blijkbaar vond dit beest mannen in zijn omgeving niet zo heel prettig en dit was duidelijk merkbaar. En als je dacht dat een kalkoen niet hard kon rennen, deze in ieder geval wel. Gelukkig hebben we het allemaal na kunnen vertellen :). Na de drie parken hebben we de middag wel om gekregen. Springen van de Bloukransbrug zit er helaas niet in vanwege het weer, want in Tsitsikamma regent en onweert het flink. Na nog zo'n 2,5 uur rijden komen we aan bij ons guesthouse waar we in rondavels slapen. We eten nog een hapje in het naastgelegen restaurant (Hazel's organic restaurant) waar we een enorm bord met heerlijk eten voorgeschoteld krijgen. Morgen staat Addo Elephant park op het programma.