Monterey - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu Monterey - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu

Monterey

Blijf op de hoogte en volg Fenna en Jordy

15 September 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Op zaterdag rijden we vanaf LA via de Pacific Coast Highway 1 naar Monterey. Het is een lange reis maar enorm de moeite waard. We stoppen af en toe om van het prachtige uitzicht te genieten langs de ruige kustlijn. Op een stop hebben we het genoegen om tientallen zee-olifanten in het wild te zien. Op het strand liggen mannetjes, vrouwtjes en kleintjes tegen elkaar aan en ook in het water zien we wat kopjes boven water komen. We zijn hierna nog 2 keer gestopt om alvast een voorproefje te krijgen van onze walvistocht. Op veel plekken langs de highway 1 hebben we walvissen gezien en zelfs een keer een splash (walvis komt op uit het water en laat zich op de rug vallen). De volgende ochtend staat de walvistocht op het programma, dit betekent vroeg uit de veren en warm aankleden. Op de tocht van ongeveer 4,5 uur zien we zeeleeuwen, bultruggen en dolfijnen. Echt een indrukwekkende trip waarbij we grote groepen bultruggen spotten omringt door vogels en zeeleeuwen. Met om ons heen allemaal telelenzen proberen we ook de mooiste foto's te maken. Op de terugweg richting haven worden we nog getrakteerd op een groep dolfijnen die sierlijk langs de boot op zwemmen. Terug in de haven varen we nogmaals langs de zeeleeuwen die in grote getale op de scheiding tussen haven en open zee liggen. Niet alleen onze ogen zijn geprikkeld, ook onze neus met de geur van de zeeleeuwen en walvisadem, niet te harden. Bij terugkomst wandelen we nog even over Fisherman's Wharf die inmiddels gevuld is met toeristen. Vervolgens weer de auto in en op naar San Francisco met wederom een prachtige rit langs de kustlijn. 's Avonds in San Francisco nemen we nog de Cable car richting Fisherman's Wharf om alvast een klein voorproefje te nemen voor de komende 2 dagen.

• 15 September 2014 - 19:08

Ramona:

Wauwie, wat gaaf!!! Zo jaloers nu hihi. Wat super vet dat jullie zoveel dieren in het wild gezien hebben. Zal wel een kippenvel momentje zijn geweest toen die walvis een splash maakte! :) :) :) Geniet ervan xxx