LA - Reisverslag uit Universal City, Verenigde Staten van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu LA - Reisverslag uit Universal City, Verenigde Staten van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu

LA

Door: Fenna

Blijf op de hoogte en volg Fenna en Jordy

12 September 2014 | Verenigde Staten, Universal City

Op donderdag vliegen we van New York naar LA om vervolgens onze huurauto op te pikken. In de namiddag rijden we naar Irvine voor een concert van Linkin Park in het Verizon amphitheater. Op dag 2 rijden we naar Santa Monica om naar de promenade en naar de pier te gaan met het welbekende reuzenrad. Het is heel gezellig om hier rond te lopen. Aan het einde van de promenade ligt een winkelcentrum met op de bovenste verdieping een foodcourt met terrasjes. Hier kun je vanalles krijgen, zoals Italiaans, Japans of Mexicaans. We eten hier wat en vervolgen onze weg richting Pacific pier. Jordy wil heel graag in het reuzenrad zodat hij de fotograaf kan uithangen. Ik zie dit niet zo zitten maar ga toch maar mee, alleen is ook zo ongezellig. Mooi uitzicht vanaf het reuzenrad dat af en toe stil blijft hangen, goed moment om dan foto's te maken. Na het reuzenrad nemen we een ijs met zeer grote bollen en genieten we van een straatartiest met ware klassiekers (oa. Elvis en Eric Clapton). We besluiten vervolgens om naar Venice beach, muscle beach, te lopen. Langs het strand loopt een wandelpad richting Venice beach en terwijl we wandelen worden we ingehaald door skateboarders, fietsers en mensen op skeelers. Als we dan op Venice beach aankomen klopt meteen alles van wat we hierover op internet hebben gelezen, hippies, vage muzikanten, zwervers en ghetto figuren. We ploffen op het eerste terras neer voor een lemonade en een Erdinger en worden meteen getrakteerd op een geweldig optreden van een vage straatmuzikant, Stan van Eminem compleet met geluidseffecten. We lopen langs Venice beach met de vele muzikanten, artiesten, winkeltjes en kraampjes. Overal willen ze geld voor een foto, we maken heel sneaky foto's en lopen gewoon door anders zijn we blut voordat we weer terug zijn in Santa Monica. We lopen nog langs muscle beach waar een oude donkere man in niet meer dan een zwarte slip zich in het zweet aan het werken is. Op de terugweg lopen we nog een stuk met de blote voetjes door het water en zien we een lifeguard die weinig van Pamela Anderson weg heeft. We rijden vervolgens richting Beverly Hills en Rodeo Drive om misschien een glimp op te vangen van de bekende figuren die hier wonen, maar helaas. Hierna rijden we naar Hollywood boulevard voor de Walk of Fame en get Chinese Theatre. Het is hier druk en we worden continu lastig gevallen door wannabe rappers en zo'n beetje alle figuren uit je favoriete stripboeken. Jordy, het grote kind, wik toch even op de foto met Batman en Bane. We besluiten toch maar weer gauw in de auto te stappen en richting Universal City te rijden om te eten bij het Hard Rock Café op de Citywalk. De Citywalk is een heel gezellig uitgaansgebied bij de Universal Studio's. Na dit avontuur roden we terug richting hotel, morgen rijden we over de Pacific Coast highway 1 naar Monterey.

• 13 September 2014 - 18:50

Daniek & Thea:

Hallo wereldreizigers, vermaken jullie je een beetje ?
    Wij volgen jullie dan zijn wij er ook een beetje bij :) :)
    Wij wensen jullie de tijd van jullie leven ( wat een gejulle allemaal haha)
    Vele groetjes van ons xxx

• 13 September 2014 - 20:24

Lars Dassen:

Hey Jordy en Fenna
    Leuk om jullie reisverslagen te lezen.:) Volgens mij zijn jullie een mooie reis aan het maken.
    Door de foto's en de verslagen begint het bij mij ook weer te kriebelen om weer eens een trip richting
    Amerika te maken. Veel plezier en een mooie verder verloop van jullie reis gewenst!
    Grt Lars

• 14 September 2014 - 13:52

Ramona:

Wederom een zeer leuk geschreven blog. Het is net alsof ik er een beetje bij ben, zoals je het schrijft Fen. Mannen zijn nou eenmaal grote kindjes, dus laat je mannetje lekker genieten van zijn Batman en Bane momentje mwuahahaha. Zou Jeroen waarschijnlijk ook doen. Het klinkt wederom als een zeer mooie en actieve dag. Die arme voetjes van jullie! Ben zeer benieuwd naar de blog over de walvissentocht! Tot snel xxxx