Miami - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu Miami - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu

Miami

Blijf op de hoogte en volg Fenna en Jordy

26 September 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

We komen 's avonds laat aan in Miami en het voelt hier alsof je in de indoor wildwaterbaan van Bobbyjaanland bent beland. Het is echt tropisch, warm en een hoge luchtvochtigheid. We maken nog een wandeling over de Boardwalk voor we ons bed induiken. De volgende dag besluiten we een hop on hop off tour te doen om zo een idee te krijgen van wat er allemaal te zien en te doen is in Miami (naast het strand natuurlijk). We gaan met Big Bus tours die in 48 uur 3 tours aanbieden, Downtown, Uptown en Miami beach/South beach. Tijdens de Downtown tour zien we het Financial district , Coconut Grove, Coral Gables en Little Havana. In Little Havana worden we door een Cubaanse gids rondgeleid door de wijk waarbij we onder andere een groentenwinkel, een ijssalon, een gallerij en een sigarenwinkel/lounge bezoeken. Tijdens de Uptown tour rijden we door een wijk die wordt opgefleurd door grote graffitikunstwerken op de muren van alle gebouwen. Als je hier blijkbaar een winkel begint is het een vereiste om een van je muren te laten versieren door een van de vele graffitikunstenaars uit deze buurt. We rijden ook door een van origine zwarte buurt met de Black Police office. Alleen al vanwege de vele kunstwerken is de Uptown tour meer dan de moeite waard om te doen. Als we terugkomen op Biscayne boulevard zijn we nog net op tijd om ook de Beach tour te doen. Deze tour gaan door Miami beach. We rijden met de bus over de Ocean Drive (South beach) waar alle hotels in Art deco stijl zijn gebouwd. Ook rijden we langs Lincoln Road Mall, openlucht shopping tot 2 uur 's nachts. Verder zien we op deze tour onder andere het Holocaust Memorial en de beroemde tattooshop Miami Ink (vanaf $200 voor een tattoo). We besluiten bij de laatste halte van Miami beach uit te stappen en nog wat rond te lopen. Uiteindelijk komen we bij de Lincoln Road Mall uit waar we op een terrasje een hapje eten en nog wat winkeltjes afstruinen.
Dag 2 start met een strandwandeling en een wandeling over de Boardwalk, Boulevard en Ocean Drive. Na de late lunch stappen we weer op de bus richting Biscayne Boulevard om hier de boottocht te nemen langs Star Island. We hebben de tocht van half 3 gemist dus we besluiten de tijd te doden met het afstruinen van winkeltjes en het doen van een drankje in de Mojitobar. Om half 5 nemen we de boot langs Star Island en de haven van Miami van waaruit net een enorm cruiseschip vertrekt. Als we de enorme huizen van de Rich and Famous gefotografeerd hebben keren we terug. We sluiten de dag af met een hapje bij het Hard Rock Café waar de hele avond livemuziek op op het programma staat. Na het eten nemen we de taxi terug naar het hotel want de volgende ochtend gaat de wekker heel vroeg om naar Key West te gaan, een rit van ongeveer 4 uur.