Alcatraz en pier 39 - Reisverslag uit Alcatraz, Verenigde Staten van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu Alcatraz en pier 39 - Reisverslag uit Alcatraz, Verenigde Staten van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu

Alcatraz en pier 39

Blijf op de hoogte en volg Fenna en Jordy

16 September 2014 | Verenigde Staten, Alcatraz

Vandaag staat Alcatraz op het programma. Na een stevige ochtendwandeling (San Francisco is immers gebouwd op meer dan 50 heuvels) door onder andere Chinatown nemen we om 11.00 uur de veerboot naar Alcatraz. Het is maar goed dat we tickets via internet hebben gekocht want de eerstvolgende mogelijkheid om Alcatraz te bezoeken is pas op 22 september. Na een korte tocht met prachtig uitzicht op de stad vervolgen we onze weg op de rots. Ook dit eilandje heeft steile heuvels. We hebben een audiotour, jawel in het Nederlands, door de cellen van de beruchte gevangenis. Ik heb nog even getwijfeld om Jordy achter te laten (zie foto), maar heb hem toch maar weer meegenomen. Als we weer terug op het vaste land zijn verkennen we pier 39 met al z'n winkeltjes, eetgelegenheden en natuurlijk zijn wereldberoemde zeeleeuwen. Onze nieuwsgierigheid worde gewekt door de oxygenbar. We besluiten het te proberen en nemen het revive programma, 15 minuten aan de zuurstof en 15 min in de rejuvenator (massage door waterdruk). We komen als herboren naar buiten, echt een unieke ervaring. Hierna lopen we richting Fisherman's Wharf en nemen we foto's van een oude onderzeeër en een ander Marineschip om vervolgens Musée Mécanique in te duiken. In dit (gratis!) museum zijn allerlei speelautomaten te vinden, van modern tot echt oude machines. Alles hier werkt nog en is bespeelbaar. Na het museum genieten we van de livemuziek op de wharf en keren we langzaam weer richting hotel.