1e dag Kaapstad, Cape Point & Boulders beach - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu 1e dag Kaapstad, Cape Point & Boulders beach - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu

1e dag Kaapstad, Cape Point & Boulders beach

Blijf op de hoogte en volg Fenna en Jordy

26 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We vertrekken om 9 uur na een stevig ontbijt (onder begeleiding van pianomuziek) richting Cape Point, het zuidelijkste punt van Kaapstad. Helaas is het in de ochtend nog behoorlijk bewolkt en rijden we tussen de wolken door. Na 1 tot 2 uur later begint het steeds meer op te klaren en hebben we zicht op de prachtige kustlijn van Kaapstad met zijn mooie baaien en strandhuizen. We rijden richting Hout Bay om van daaruit de Chapman's Peak Drive te rijden, een mooie bochtige kustweg richting Noordhoek en Kommetjie. Vervolgens rijden we langs de plaats Misty Cliffs die zijn naam verleend aan de mist die door de golven die tegen de rotsen op slaan ontstaat. Na deze spannende rit komen we aan bij het Cape of Good Hope Nature Reserve. In dit uitgestrekte natuurpark worden we getrakteerd op bavianen, koeddoe's en struisvogels. Als we aankomen bij Cape Point besluiten we de beklimming naar boven, naar de vuurtoren, te doen in plaats van gebruik te maken van de pendeldienst. Je kunt hier met een karretje, de Flying Dutchman, naar boven vervoerd worden, maar de wandeling is goed te doen en is best de moeite waard vanwege het uitzicht. Bovendien moet je het laatste stuk naar de vuurtoren toch lopen om daar vervolgens op de foto te kunnen met een afstandenpaal. Hier werden we allemaal ook nog eens gefotografeerd door een groep Arabieren, alsof ze nog nooit een stel witten uit Nederland hebben gezien. Lonne werd door mam bijna verkocht voor een paar kamelen, maar uiteindelijk zijn we toch allemaal weer bij de auto uitgekomen. We rijden vervolgens het park weer uit met Jordy aan het stuur die het links rijden steeds beter onder controle krijgt. We vervolgen onze weg naar Simon's Town, bekend om zijn pinguïns. Om de langverwachte droom van mam in vervulling te laten gaan, lopen we naar Boulders beach waar we met pinguïns kunnen zwemmen. Voor 60 rand kun je het beschermde gebied in op 2 verschillende plaatsen, op een plek om te observeren en op de andere plek om met ze te zwemmen. Mam gaat het water in een de rest besluit om over en onder rotsen door naar een klein strandje te gaan waar ook wat pinguïns uithangen. Deze 'attractie' is echt enorm de moeite waard, je kunt hier echt met de pinguïns het water in of selfies met ze maken. Na ons avontuur hier lopen we nog naar de andere ingang via de board walk. Ondertussen stuiten we op een soort uit de kluiten gewassen cavia waarvan we de naam niet weten. We lopen nog even naar het andere strand om daar honderden pinguïns te bekijken waarvan we er 2 heftig in actie zien. Vanuit Simon's Town rijden we verder naar Muizenberg waar het strand opgeleukt wordt door gekleurde omkleedhokjes. Eenmaal terug in Kaapstad besluiten we de avond af te sluiten met hapjes en drankjes in het V&A Waterfront. Overigens zijn de parkeerkosten hier echt een lachertje ten opzichte van het Vrijthof (ongeveer 1 euro voor 3 uur parkeren).