Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Fenna en Jordy

22 September 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

4 dagen Vegas, wat kunnen we daar over vertellen. Door de drank zijn we alles vergeten en dat wat we ons nog kunnen herinneren daar zeggen we van...what happened in Vegas stays in Vegas. En dan nu het echte verslag zonder dollen. Op donderdagavond komen we aan na een lange reis vanuit Fresno. We zijn te uitgeput om de Strip te verkennen dus blijven we in het Hard Rock hotel en casino. We hebben een plattegrond gekregen bij de receptie dus we besluiten de boel te gaan verkennen en een hapje te eten om vervolgens in onze suite heerlijk te gaan slapen. Op vrijdagochtend is het eerste wat Jordy doet de sportschool induiken, hoe kan het ook anders. Vervolgens besluiten we te gaan zwemmen in het 21+ gedeelte van het zwembad. Hierbij is zwemmen iets te veel gezegd, het is meer dobberen. Om ons heen alleen maar dobberende mensen met bier en cocktails in slurpiebekers. En natuurlijk kun je ook gokken in het zwembad! In de namiddag als het wat minder heet is nemen we de shuttlebus van het hotel naar de Strip. Geheel in stijl, als echte rocksterren, worden we rondgereden. We zien een aantal grote hotels van binnen en buiten waaronder The Mirage met zijn watervallen, The Venetian met de Venetiaanse kanalen en gondels, Harrah's en Caesar's Palace met zijn fonteinen in Romeinse stijl. Het stikt hier ook van de winkels, elk casino/hotel zit er vol mee. 's Avonds eten we bij het Hard Rock Café op de Strip. Op zaterdagochtend vertrekken we richting Hoover Dam en Lake Mead. Voor Amerikaanse begrippen ligt dit naast de deur, op 45 minuten rij-afstand. Voor ons was dit echt een tegenvaller hoewel het er toch stikdruk was. Omdat het inmiddels alweer bloedjeheet was keren we terug naar Vegas om 's middags te genieten van het heerlijke zwembad. Dit keer niet naar Paradise beach, hier is een poolparty lees zuipfestijn, maar naar Nirvana Pool (zogenaamd familiezwembad). Het zwembadwater hier is overigens niet het gebruikelijke ijskoud maar lekker lauw zeg maar. De Nirvana Pool heeft een nagemaakt strandje vol met ligbedden. Nu denk je familiezwembad, maar ook hier stikt het van de dobberende hobbyalcoholisten. 's Avonds staat de volgende typisch Amerikaanse attractie op het programma, op naar de Drive Inn bioscoop. Voor maar liefst $7 p.p. 2 films op groot scherm met geluid via de autoradio. Dit keer inclusief special effects want het bliksemt hevig. Op zondag besluiten we nog wat hotels te bezichtigen waaronder MGM Grand, New York New York, Excalibur, Luxor en Mandalay Bay. Ook zijn we in de M&M winkel geweest waar we een gratis 3D film te zien kregen. Vandaag is het voor het eerst dat Jordy een gokje durft te wagen in het MGM op de roulette-automaat, resultaat $20 erin en $40 eruit. In Mandalay Bay bezoeken we het Shark Reef aquarium, heel erg sjiek om te zien. Na dit avontuur besluiten we nog even terug te gaan naar ons hotel om te genieten van het zwembad, het is immers weer bloedheet hier midden in de woestijn. Na een hapje en een nogmaals een gokje van Jordy met wederom winstresultaat rijden we 's avonds naar Downtown Las Vegas voor de Fremont Street Experience. Boven Fremont Street bevindt zich een 460 meter lang Led-scherm waarop video en animatie wordt afgespeeld. Je kunt hier ook met een zipline onder het scherm doorzweven. Normaliter speelt er muziek waarbij de video vertoont wordt op het scherm, echter nu zijn er 3 podia met livemuziek. Op een podium zien we de reïncarnatie van Elvis, op een ander podium speelt Spandex Nation (Whitesnake achtige muziek) en op het derde podium komt Michael Jackson weer tot leven. Verder is Fremont street omgeven door casino's, winkeltjes en de beroemde Heart Attack grill en vind je er een rariteitenkabinet. We zien wederom Spiderman en Thor, maar daarnaast ook nonnen met de borsten uit het nonnenkleed hangend, volslanke dames met nauwelijks kleding aan en de mannen van Kiss (zowel de gecensureerde als de ongecensureerde versie). Als het ons hier uiteindelijk teveel wordt keren we terug richting de Strip. Hier bezichtigen weer nog Treasure Island waarvan de show helaas tijdelijk is stopgezet, de watervallen van the Mirage, de mooie verlichte fonteinen van Caesars Palace en de fonteinenshow van the Belaggio met muziek van Tiësto. Vervolgens gaan we terug naar het hotel, onze laatste nacht in Vegas. Op maandag besluiten we nog wat gebruik te maken van de faciliteiten om vervolgens aan onze reis naar Flagstaff te beginnen.