Everglades - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu Everglades - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu

Everglades

Blijf op de hoogte en volg Fenna en Jordy

29 September 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Op maandagmorgen zijn we weer vroeg uit de veren om van Miami naar Orlando te reizen. Maar voordat we aan de lange rit van ongeveer 4 uur beginnen rijden we eerst naar de Everglades. We rijden naar Gatorpark om een tocht met een airboat te doen. De tocht met de boot is echt gaaf en gaat heel hard. Op sommige stukken varen we heel langzaam zodat we mogelijk dIeren in het wild kunnen spotten. We zien een schildpad en een alligator. Omdat het heel erg heet is hebben we nog geluk dat we een alligator hebben gevonden, want wanneer het erg warm is verschuilen de meeste doen zich. Als we terugkeren van de boottocht staat er nog een show alligatorworstelen op het programma. De man van het park laat ons eerst kennis maken met 2 baby alligators die op 20 augustus geboren zijn. Daarna komt hij tevoorschijn met een python(?) om zijn nek en vertelt ons over de hulp die hij de politie geboden heeft om na de orkaan te helpen met het vangen van slangen. Als laatste waagt hij zich in het territorium van de alligator, een vrouwtje, om met haar te worstelen. Omdat de vorige alligator waar hij mee worstelde zijn hand had gebroken hebben ze deze weg gedaan en is dit vrouwtje nieuw in de show. De hand van Harry heavy voice (omdat we zijn naam niet meer weten noemen we hem even zo) was nog steeds niet goed hersteld dus om het toch veilig te houden is de bek van de alligator afgeplakt met tape. Als jullie willen weten waarom we hem Harry heavy voice noemen, kijk op YouTube naar een filmpje van Gatorpark en je hebt het meteen in de gaten. Als afsluiter mogen we met Jaws de alligator op de foto. Dit keer haal ik Jordy over om eerst te gaan en als hij me geruststelt ga ik ook op de foto. We moeten Jaws stevig vasthouden onder zijn voorpoten en staart en het voelt aan als rubber. Omdat het echt heel erg warm is besluiten we na dit avontuur de reis naar Orlando te maken en eenmaal in Orlando komt de tegen met bakken uit de lucht. Het voelde even als thuis.