Durban - Hluhluwe - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu Durban - Hluhluwe - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu

Durban - Hluhluwe

Blijf op de hoogte en volg Fenna en Jordy

02 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Op 31 januari hadden we een reisdag waarbij we van Port Elisabeth naar Durban zijn gevlogen en waarbij we afscheid hebben genomen van Lonne. Lonne is op hetzelfde tijdstip als ons richting Johannesburg gevlogen om de dag erna in Pretoria aan haar coschappen te beginnen. Als wij 's middags eenmaal aangekomen zijn in Durban is het nodig dat we even onze rust pakken. Het weer in Durban was niet best, normaliter is dit een zonnige kustplaats maar nu regende en waaide het enorm. We hebben wel een wandeling over de boulevard gemaakt en zijn vervolgens op de Citywalk van het uShaka aquarium gaan eten. De volgende dag was weer een reisdag, nu van Durban naar Hluhluwe. Voor vertrek zijn we nog even langs het Moses Mabhida stadion geweest maar vanwege het weer konden we niet met de lift omhoog om op het dak van het stadion te komen. Na een rit van ongeveer 3 uur bereiken we onze bestemming voor de komende dagen, Wildlife reserve Ubizane. We verblijven hier in een wildpark en slapen in rondavels. Het is super deluxe en we worden zeer hartelijk ontvangen met een warm vochtig handoekje en een welkomstdrankje. Het is enorm rustig, later blijkt dat we de enige gasten zijn. Voor het avondeten rijden we naar de lokale superspar waar we de enige blanken zijn die er rondlopen. We maken het gezellig door buiten voor de rondavels te gaan zitten met een kaars en pizza's terwijl de impala's overal tussen de hutjes door lopen. Tevens hebben we voor een avond een nieuw huisdier, want we verkeren in het gezelschap van een klein jong zwart katje.