Krugerpark - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu Krugerpark - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu

Krugerpark

Blijf op de hoogte en volg Fenna en Jordy

06 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Skukuza

Op 5 februari hadden we weer een reisdag, van Hluhluwe naar Krugerpark, een reis van zo'n 8 tot 9 uur. Rond 6 uur aangekomen bij ons hotel Protea Kruger gate en 's avonds heerlijk van het buffet gegeten onder het genot van Afrikaanse muziek door een jongerenkoor. Tijdens het diner slaat het weer ineens om en begint het te stortregenen en flink te onweren. Het koor doet zijn best om de harde slagen te overstijgen met hun zang. Vandaag, de 6e hebben we een middagsafari en een night drive geboekt. In de ochtend rijden we daarom nog even naar het dichtstbijzijnde winkelcentrum waar de mama's allemaal met de baby's op de rug lopen, ondersteund door een badhanddoek. 's Middags gaan we dan voor het eerst het Krugerpark in en tevens voor het eerst in een safari-jeep. We zien 4 leeuwen, een aantal neushoorns, olifanten, heel veel impala's, buschbok, waterbok, kudu, bavianen, wrattenzwijnen, nijlpaarden, een hagedis, schildpadden, een krokodil en een een heel stukje van een luipaard dat heel goed verstopt op een rots tussen de struiken ligt te slapen. We zien hem/haar nog wel even bewegen omdat de lange staart door de struiken heen zwiept. Om half 7 zijn we nog net op tijd om uit het park te komen en schuiven we in het hotel snel aan bij het diner want om 8 uur worden we weer opgehaald. We gaan met Dominique op nachtsafari en krijgen van haar 2 spotlichten waarmee we door de bush moeten schijnen. Zij rijdt en zoekt ondertussen mee naar beestjes. Het is echt heel spannend om in een pikkedonker Krugerpark rond te rijden. We zien een aantal uilen, heel veel vogels (die lijken op een X-wing fighter uit Star Wars), een bushbaby, olifanten, een nijlpaard, een krokodil, neushoorns, een spotted genet (alleen gezien door Jordy en onze gidse) en als klap op de vuurpijl een leeuwin midden op de weg zelfs poserend voor de foto. Waarop Dominique zegt 'It's Friday night, she is looking for a boyfriend'. Ik heb een foto kunnen maken vanuit de auto waarbij ze zich op ongeveer 2 meter afstand van me bevond. Echt een unieke ervaring om van zo dichtbij oog in oog te staan met zo'n mooi beest. Helemaal happy zijn we om half 11 weer terug bij het hotel. Morgen weer vroeg uit de veren voor een ervaring met olifanten.