Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu

Orlando

Blijf op de hoogte en volg Fenna en Jordy

04 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Op maandagavond komen we aan in Orlando en besluiten 's avonds te wandelen en een hapje te eten in Downtown Disney. De volgende dag staat Universal Islands of Adventure op het programma. Dit park is onder andere ingericht met Marvel Superhero Island, Jurassic Park en Zweinsveld/Zweinstein uit de Harry Potter films. Het is echt een heel mooi park en om er maar meteen vanaf te zijn starten we met de waterattracties. Als ze hier zeggen dat je nat wordt, dan wordt je ook echt nat tot op je ondergoed. Vooral de Popeye attractie slaat alles, hier worden gewoon emmers water over je heen gegooid. Het Harry Potter gedeelte is echt heel erg mooi nagemaakt en met de park to park pas kun je met de Hogwarts express van Hogwarts (Zweinsveld) naar Diagon alley (weg is weg in Londen). Zelfs alle winkeltjes zijn tot in detail nagemaakt en als je een interactieve toverstokje koopt kun je zelfs een beetje magie bedrijven. Aan het einde van de dag besteden we ook al wat tijd in het andere park, Universal Studio's. 's Avonds eten we bij het Hard Rock Café dat tussen beide parken in ligt. De volgende dag starten we in de Studio's met attracties als de Terminator, Transformers, Despicable me, The Simpsons en een nieuw gedeelte van Harry Potter (deze zomer geopend). In dit park zijn ook heel wat shows en kun je regelmatig met de parkfiguren op de foto. Er is een show met dieren, Animal Actors live, echt heel erg leuk om te zien. Op donderdag gaan we naar Wet 'n Wild, een waterpretpark van Universal met glijbanen zoals de Disco H2O waarbij je in een band zit en in de glijbaan muziek van de 70's hoort. We boffen met het weer want op donderdag blijft het de hele dag droog. Aan het einde van de middag pakken we nog snel wat van de beide Universal parken mee. Op vrijdag staat het laatste park op het programma, Seaworld. Dit is een aquarium/pretpark. Seaworld is een heel mooi park waar attracties worden gecombineerd met het zien van dieren en vissen. De orkashow is het hoogtepunt van een bezoek aan Seaworld met Shamu de orka in de hoofdrol. Mijn persoonlijk hoogtepunt was het voeren van de dolfijnen, super gaaf om zo dicht bij deze prachtige dieren te kunnen zijn. En hoewel we beiden vis heel erg vis vinden hebben we de dolfijnen toch beiden gevoerd. We hebben de afgelopen dagen ook tussendoor nog wat geshopt voor souvenirs, resultaat is een extra tas in het vliegtuig mee naar huis. Het was echt een prachtige reis en we hebben enorm genoten. Inmiddels zitten we alweer op het vliegveld om richting huis te gaan. Bedankt allemaal voor het volgen en zodra we thuis zijn krijgen jullie uitgebreid verslag van ons avontuur.