Yosemite National park - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu Yosemite National park - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu

Yosemite National park

Blijf op de hoogte en volg Fenna en Jordy

18 September 2014 | Verenigde Staten, Fresno

Vandaag moeten we vroeg uit de veren want we rijden via Yosemite National Park naar Fresno om daar te overnachten. Het is een lange kronkelige weg door de bergen naar Yosemite dus de reis erheen is al een attractie opzich. Onderweg kunnen we al genieten van prachtige uitzichten op de rotsformaties van het park. Als we rond het middaguur arriveren in Yosemite Valley besluiten we na de lunch eerst eens met de shuttlebus door het park te rijden. We stappen uit bij Happy Isles om vanuit daar een hike te maken over John Muir trail en Mist trail. Het is een lange, pittige en met momenten zeer steile hike naar boven. We klimmen helemaal naar boven, naar de Vernal fall om van het prachtig uitzicht over de waterval te genieten, het is echt super hoog. Achter de waterval ligt een meer waar we heerlijk kunnen uitrusten en lekker met de voetjes in het water kunnen zitten. Ondanks de enorme droogte in Californië en in het park mogen we toch genieten van stromende beekjes en enkele watervallen. Op onze weg door het park zien we tevens de enorme schade die alle bosbranden hebben veroorzaakt. Na het uitrusten nemen we de klim naar beneden, behoorlijk eng! Na ons avontuur in Yosemite rijden we door naar Fresno voor de overnachting. 's Avonds nemen we nog een duik in het zwembad voor we naar bed gaan, want om 9 uur 's avonds is het hier nog 30 graden, even lekker afkoelen dus.