2e dag New York - Reisverslag uit Westlake, Verenigde Staten van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu 2e dag New York - Reisverslag uit Westlake, Verenigde Staten van Fenna en Jordy - WaarBenJij.nu

2e dag New York

Blijf op de hoogte en volg Fenna en Jordy

10 September 2014 | Verenigde Staten, Westlake

Vandaag hebben we met de hop on hop off bus de uptown tour genomen. Hoogtepunten van deze tour: Rockefeller center, Columbus circle, Central Park, American museum of Natural History, Guggenheim, the Dakota/strawberry fields en Harlem. We hebben deze dag wat minder weer, het is wat regenachtig en er staat een hevige wind. Volgens onze tour guide is dit typisch hoodieweer, maar wij hebben onze hoodies helaas thuis gelaten. Na de tour besluiten we toch maar een korte stop te maken bij het hotel voor een jas en een vest, we gaan immers Top of the Rock op. Ondanks het wat mindere weer is het uitzicht vanaf het observatiedek van het Rockefeller center fantastisch. Hierna besluiten we om nog snel in de bus te springen om het American museum of Natural History te bezichtigen, ook wel bekend van Night of the museum. Het laatste uur mogen bezoekers gratis binnen, weer een meevaller voor ons. We hebben nog even getwijfeld om ons te verstoppen om te kijken of het museum na zonsondergang daadwerkelijk tot leven komt. We zijn toch maar weer op de bus gestapt want we hadden nog een night tour en bezichtiging van the Empire State building in het verschiet. De night tour was heel indrukwekkend, New York met al zijn lichtjes en een spectaculair uitzicht vanaf de Brooklyn bridge. Ook het uitzicht vanaf the Empire State is fantastisch, maar ook een beetje eng. Omdat er na de bouw van the Empire State geen mensen wilden wonen uit angst voor de hoogte werden er destijds mensen betaald om in de verschillende kamers het licht aan en uit te doen.

• 14 September 2014 - 13:45

Ramona:

Nou nou wederom een drukke dag achter de boeg. Wel een hele hoop super vette dingen bezocht. Hahahaha, ik ben blij dat jullie veilig en wel op tijd het museum verlaten hebben. Je weet het maar nooit. ;) Hoe was Central Park? Lijkt me erg mooi namelijk. Leuk om jullie verhalen te lezen. Keep 'em comin y'all! ;) xxxx